ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI PENJUALAN MOTOR YAMAHA PADA PT HASJRAT ABADI

Authors

  • Marwana W STIE Jambatan Bulan
  • Muh Sabir STIE Jambatan Bulan

Keywords:

Promotion, Price, Product, Place

Abstract

This study aims to find out what factors dominate Yamaha Motorcycle Sales at PT. Hasjrat Abadi. The research method used is a descriptive research method, which is a research method that describes systematically, factual and accurately about the facts and characteristics of a certain population or tries to describe the phenomenon in detail. In this study, the data collection techniques used are questionnaires, interviews, and documentation. The results of this study show that the determining factor of Yamaha Motorcycle Sales at PT. Hasjrat Abadi is a promotional factor, then a price factor, a product factor, a place factor, a factor. Thus, of these five factors.

References

Abdurrahman, N. H. (2015). Manajemen Strategi Pemasaran, Bandung: CV. Pustaka Setia.

Aminanti Surya Putri, Berlian. “Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Pelanggan Sutidi Kasus di Toko DANNIS Collection Pati.” Skripsi Sarjana Jurusan Ekonomi Islam Fakutas Syari’ah Institut Agama Islam Negeri Walisongo, Semarang, 2012, Hal. 11-15

Assauri, S. (2015). Manajemen Pemasaran, edisi 1. Jakarta: Rajawali Perseda.

Boedileksono, K. (2007). Pengaruh Bauran Promosi Terhadap Volume Penjualan (Studi Kasus pada PT. Intan Tunggal Kharisma, Yogyakarta). Skripsi Program Studi Manajemen, Jurusan Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Sanata Dharma Yogyakarta

Dunan, H., Antoni, M. R., Jayasinga, H. I., & Appin Purisky Redaputri. (2020). Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Penjualan “Waleu” Kaos Lampung di Bandar Lampung. JBMI (Jurnal Bisnis, Manajemen, Dan Informatika), 17(2), 167–185.

Pradifta, A. E. (2015). "Pengaruh Karakterristik Usaha Dan Karakteristik Kredit Terhadap Tinggkat Pengembalian Kredit Bank Oleh Pedangang Di Pasar Segamas Kabupaten Purbalingga". Skripsi. Universitas Negeri Malang.

Purwanto, D. (2018). Analisis Faktor: Konsep, Prosedur Uji Dan Interpretasi. Jurnal Teknodik, 4(15), 153-169.

Putri, B. A. S. (2012). "Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Pelanggan Study Kasus Toko Denis Collection". Skripsi Ekonomi Islam Fakultas Syariah. Istitut Agama Islam Negeri Walisonggo Semarang.

Rahmat, R. M. (2012). "Analisis Strategi Pemasaran Pada PT. Koko Jaya Prima Makassar". Skripsi Jurusan Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Hasanuddin.

Rinaldi, U. (2013). Pengaruh Bauran pemasaran (7p) terhadap keputusan berbelanja di swalayan. Jurnal Aplikasi Manajemen, 7(3).

Sugiyono, P. D. (2017). Metode penelitian bisnis: pendekatan kuantitatif, kualitatif, kombinasi, dan R&D. Penerbit CV. Alfabeta: Bandung.

Sutopo, E. Y., dan Slamet, A. (2017). Statistik Inferensial. Penerbit Andi.

Yusuf, M. Metode Penelitian: Kuantitatif, Kualitatif, Dan Penelitian Gabungan. 2019. Jakarta: Prenadamedia Grup.

Downloads

Published

2025-03-10 — Updated on 2025-03-10

Versions

Issue

Section

Articles