ANALISIS FAKTOR-FAKTOR PENENTU TERHADAP KEPUTUSAN MASYARAKAT BERBISNIS SECARA ONLINE DI KOTA TIMIKA
Keywords:
Income, Community EnvironmentAbstract
This study aims to find out the Determining Factors on the Decision of the Community to Do Business Online in Timika City. The research method used is the Descriptive Method, which is a research method that describes systematically, factually and accurately the facts and characteristics of a particular population or tries to describe the phenomenon in detail. In this study, the data collection techniques used are Observation, Interview, and Questionnaire. The results of the study show that intrinsic and extrinsic factors show that people in running an online business both have an influence on both income factors and community environmental variables.
References
Alma, B. (2018). Manajemen Pemasaran & Pemasaran Jasa. ALFABETA Cv.
Jatiardi, M. (2018). 5 Langkah Untuk Mengambil Keputusan Bisnis. Teman Bisnis.
Jesse Marcelina, B. T. (n.d.). Pengaruh Marketing Mix (7P) Terhadap Keputusan Pembelian Pada Guest House Di Surabaya.
Kumara, B. (2020). Analisis Faktor Yang Mempengaruhi Minat Berwirausaha Dengan Menggunakan Media Sosial. Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 6(no1).
Lestari, D. (2021). Pengaruh E-commerce dan Pendapatan Terhadap Perilaku Konsumtif Mayarakat Magetan Pengguna Aplikasi Online Shop. Institute Agama Islam Negeri Ponorogo.
Mongkol, Y. O. (2018). Peran Pengambilan Keputusan Untuk Meningkatkan PenjualanBagi Revolt Industry Dengan Menggunakan Media Sosial Instagram. Ilmiah Mahasiswa Universitas Surabaya, 7.
Nasution, N. S. P. (2018). Analisis Faktor Komfirmatori Untuk Mengetahui Indikator Kepuasan Dan Tingkat Kepuasan Pelanggan PDAM Tirta Sari Kota Binjai. Universitas Sumatera Utara.
Preaswati, A. N. (2014). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Wirausaha Di Kalangan Mahasiswa.
Ratnasari, A. D. (2017). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Usaha Bisnis Online Shop Di Kota Samarinda.
Sari, P. P. (2017). Pengaru Ekspetasi Pendapatan,Motivasi,Pendidikan Kewirausahaan, dan Norma Subjektif Terhadap Minat Berwirausaha. Universitas Negeri Yogyakarta.
Siregar, S. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif. Kencana.
Situmeang, R. R. (2018). Dampak Bisnis Online Dan lapanagan Pekerjaan Terhadapa Peningkatan Pendapatan Masyarakat (Study Kasus Jasa Bisnis Online Transportasi Grab Di Kota Medan).
Widiansyah, A. (2017). Peran Ekonomi Dalam Pendidikan Dan Pendidikan Dalam Pembangunan Ekonomi. Cakrawala, 17.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Jurnal Ekonomi dan Bisnis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.