ANALISIS FAKTOR-FAKTOR PENENTU LOYALITAS PELANGGAN PADA KORAN PT TIMIKA GRAFIKA EXPRESS
Keywords:
Customer Loyalty, Newspaper.Abstract
This research aims to determine the determining factors of customer loyalty in the PT Timika Graphics Express newspaper. The research method used in this research is descriptive. The data collection techniques in this research are observation techniques and distributing questionnaires to Timika Express newspaper subscribers. The analytical tool in this research uses factor analysis. Based on the results of the analysis, it shows that product quality factors, promotion factors and price factors are the determining factors for PT customer loyalty. Timika Express.
References
Indrasari, M. (2019). Pemasaran Dan Kepuasan Pelanggan. UP Unitomo Press.
Kullit, V. K. Z. (2021). Analisis Faktor-Faktor Penentu Perbedaan Penjualan Antara Konter Handphone Fantasy Mobile 2 Dan Fantasy Mobile 3 Kabupaten Mimika. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi.
Musnawara. (2017). Strategi Marketing Koran Harian Amanah Dalam Menghadapi Persaingan Industri [Islam Negeri Alauddin Makassar]. http://repositori.uin-alauddin.ac.id/11416/1/MUNAWARA-STRATEGI-MARKETING-KORAN-HARIAN-AMANAH-DALAM.pdf
Srirahayu, M. (2017). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelangga.
Tandirau, F. F. (2022). Analisis Faktor Penentu Perilaku Masyarakat Menggunakan Travel Agent Konversional Di Kota Timika. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi.
Tappi, Y. (2018). Analisis Faktor_Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan Pada Usaha Televisi Kabel Sempan Barat Di Kota Timika. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi.
Titarsole, F. (2014). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Toko Ria Jaya. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi.
Utami, S. (n.d.). Strategi Promosi Pemasaran. FKIP UHAMKA.
Wulandari, S. E. (2018). Pengaruh Harga Dan Promosi Terhadap Loyalitas Konsumen Keripik Dangke Di Kabupaten Enrekang [Muhammadiyah Makassar]. https://digilibadmin.unismuh.ac.id/upload/2472-Full_Text.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Ekonomi dan Bisnis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.